Szülés utáni edzések

Szülés utáni edzések

Az INFRASLIMX egy beltéren végezhető, kímélő, fekvő testhelyzetű, infrás edzési lehetőséget kínál

A kellemes meleg, a mozgás öröme, a kedvenc zenéid, egy kis énidő rögtön feltöltenek majd

Egyénfüggő, hogy ki hogyan viseli a gyermekágyas időszakot. Természetes, hogy mindenki másként éli ezt meg. A legtöbb nőnek kezdetben egy újszülött mellett nincs is igénye a testmozgásra, csak a pihenésre és a regenerálódásra koncentrál, azonban eljön az az időszak is, amikor már jólesne egy kis mozgás. A testnek ilyenkor szüksége van az erősödésre, hogy a szülést követően a leghatékonyabban tudjanak regenerálódni az izmok, az ízületek és a szervezet.

A szülést követő hatodik héten szokták az orvosi kontroll eredményeként engedélyezni a teljes körű mozgást. Fontos, hogy ne gyötörjük izmainkat egyből a régi rutin szerint, miközben igyekszünk helyt állni az újszülött mellett. Az, hogy a 6 hetes kontrollon “zöld utat” kaptunk, még nem jelenti azt, hogy ott folytathatjuk, ahol abbahagytuk. A fokozatosság elvét kell szem előtt tartanunk, vagyis visszafogottan elkezdhetünk edzeni és terhelni magunkat. A lényeg, hogy mindig figyeljük testünk reakcióit, és annak megfelelően haladjunk, ugyanis egy-egy elhamarkodott lépéssel még hátráltathatjuk felépülésünket is. 

A terhesség során a relaxin nevű hormon felel azért, hogy a testünk kellőképpen követni tudja az átalakulást. Lazítja az izmokat, ízületeket és szalagokat, így terhelhetőségük szülés után még nem lesz a régi. A szervezet még minimum 5-6 hónapig termeli ezt a hormont, sőt a szoptatás miatt ez még tovább is tarthat. A relaxin hormon szintje befolyásolhatja a medencefenék lazaságát és erejét, emiatt is kiemelten fontos a fokozatos terhelés és a gyakorlás mielőtt bármilyen magas intenzitású gyakorlatot végeznénk.

A szülést követően rendeződnek vissza a szervek, a szalagok. Türelemmel és odafigyeléssel kell minden gyakorlatot végezni. Ilyenkor regenerálódik a hasizomzat és a medence. A laza ízületeknek és szalagoknak köszönhetően törzsünk stabilizációja sem megfelelő egy erőteljesebb edzéshez. Kezdetben érdemes még kiiktatni a megterhelőbb sportokat, a futást, az aerobikot, a súlyzós edzéseket és még sorolhatnánk. De akkor mi az, ami biztonsággal végezhető? Válasszunk a nagy igénybevételt jelentő sportok helyett inkább egy ízületeket és gerincet kímélő mozgásformát! 

Az INFRASLIMX egy beltéren végezhető infrás edzési lehetőséget kínál privát környezetben. A fekvő testhelyzetű biciklizésnek köszönhetően sokkal kevesebb terhelés vagy ütődés éri az ízületeket és a szerveket. Az infrafény még jó hatással is van az ízületekre és a szalagokra. A meleg kabinban testünk könnyebben veszi fel az izommunkához szükséges ritmust. A vákuum elősegíti a vér- és nyirokkeringés gyorsulását, ami pozitív az élettani folyamatokra nézve. Azáltal, hogy gyorsul a vérkeringés, hamarabb jutnak oxigénhez és tápanyaghoz a sejtek. A hatékony sejtanyagcsere és méregtelenítés a regenerálódásban is támogat minket. Szülés után azért is hasznos egy kis mozgás, mert így tudunk az állóképességünkön javítani, ami segít minket a mindennapokban. Edzéssel a stressztől is megszabadulunk és közérzetünk is jobb lesz. 

A gépbe épített vákuumszivattyút eleinte alacsony fokozatra állítsuk, hiszen a cél a regenerálódás, nem pedig az, hogy extra terhelést adjunk az alhasi izmoknak. Szülés után ugyanis muszáj erősíteni a törzsizmokat és a medencefenék izmait. Mivel ezek még gyengék, nem érdemes nagyobb külső behatásnak kitenni őket. Ha nem erősítjük meg ezeket a testtájakat megfelelően, kialakulhat derékfájdalom, kismedencei fájdalom vagy süllyedés és akár inkontinencia is. Érdemes szakember segítségét kérni, aki megfelelő erősítő gyakorlatokat tud javasolni.

A kutatások megállapították, hogy a mérsékelt testmozgás nem befolyásolja a tejtermelést, a tej összetételét vagy a baba növekedését, ezért kímélő beállításokkal az edzés elkezdhető az INFRASLIMX-szel. Ha bizonytalan vagy a mozgáshoz való visszatéréssel kapcsolatban, inkább várj még 1-2 hetet, figyeld, hogy testednek mire van szüksége! Ha úgy döntöttél, hogy belevágsz, gépeinkben nem fogsz csalódni. A kellemes meleg, a mozgás öröme, a kedvenc zenéid, egy kis énidő ebben a túlhajszolt időszakban rögtön feltöltenek majd. Ha attól tartanál, hogy a testedzés hatással lesz a babára, akkor megnyugtatásként hadd mondjuk el, hogy edzést követően nem, vagy csak minimális mértékben választódik ki tejsav az anyatejbe, így ez biztosan nem lesz akadálya a szoptatásnak. A saját kényelmed és tested megóvása érdekében ajánlott a sportmelltartó használata, hogy ne nyúljanak meg az amúgy is igénybe vett izmok, kötőszövetek az edzéskor. Ebből a szempontból a fekvő testhelyzet különösen előnyös, hiszen nem ér annyira a gravitációs hatás. 

Biológiai szempontból körülbelül szülés után 8-9 hónappal fejeződik be a test visszaalakulása. Addig légy türelmes a testeddel, figyelj oda az étkezésre, fokozatosan térj vissza az edzésekhez, próbálj meg pihenni, amennyit csak lehet. Számos regenerációs folyamat zajlik ebben az időszakban, ezért kerüld el az energiadeficites hiánydiétákat. Helyette inkább iktass be heti 1-2 INFRASLIMX edzést, és meglátod, azon kívül, hogy szépen formálódsz majd, az állóképességed és a közérzeted is jobb lesz. 

A szalonok menüpont alatt tudod kiválasztani az igényeidnek legmegfelelőbb szalont! 

 
Az InfraslimX gép nagyon hatásos. A modern külső egy hatékony eszközt takar. Szépen formál és feszesít. Én egy 10 alkalmas bérlettel kezdtem, amit maximálisan kihasználtam. Az eredmény 6-8 edzés után már szépen látszott centikben és kilókban is. Nagyon boldog vagyok, hogy rátaláltam.
Boglárka
Grafikus

Üzemeltetéssel kapcsolatos kérdéseim vannak